Wszystkie moje pasje w jednym miejscu :)

Na tym blogu przedstawiam Wam wszystko to czym się interesuję i sama wykonuję :) Jeśli tylko, któraś z moich prac Wam się spodoba na tyle, że zechcecie być jej posiadaczem to zapraszam do kontaktu :)

Copywriter

MagiaTekstu.eu - doświadczony copywriter Łódź

poniedziałek, 30 grudnia 2013

Kawa do barwienia rurek

Witajcie :)
Obiecałam Ani, że ten kursik powstanie jeszcze w tym roku :) i słowa dotrzymuję kochana :)

Sama jakiś czas temu intensywnie poszukiwałam ciekawego pomysłu na to jak skutecznie pomalować wyroby z papierowej wikliny kawą. Przyznam, że nie wszystkie sposoby na to, jakie znalazłam, przypadły mi do gustu. Od razu w moim przypadku nie sprawdził się pomysł z barwieniem samą kawą. Jakoś nie chciała się trzymać papieru, a efekt mnie się nie podobał. W końcu znalazłam przepis na pewną miksturę, którą od chwili wypróbowania wprost uwielbiam :) Szczerze przyznam, że już nie pamiętam na jakich blogach był ten rodzaj mieszanki. Dlatego postaram się Wam sama stworzyć kurs i pokazać jak ja to robię :)

Do dzieła:)

Należy przygotować:
garnek z wodą
kawę rozpuszczalną
mąkę

Najpierw gotujemy wodę, po czym wsypujemy do niej kawę. Uwaga w tym momencie kawa bardzo się pieni i może wylecieć z garnka. Wszystko ponownie delikatnie doprowadzam do wrzenia.


W osobnym naczyniu rozpuszczam w wodzie mąkę
Na kubek (nie szklankę) daję 2 łyżki mąki pszennej


Kiedy kawa się zagotuję, wlewam do niej miksturę z mąki. Barwnik powinien mieć konsystencje sosu, taka zawiesina. 
Można przystąpić do barwienia rurek lub już gotowych dzieł


Nie da się określić proporcji. Wszystko zależy od tego ile używamy kawy i w jakiej ilości wody ją rozpuszczamy. Im więcej kawy wsypiemy tym nasz barwnik będzie ciemniejszy. Co do mąki to należy trzymać się tych proporcji. Inaczej mogą powstać nieestetyczne i niechciane elementy zaschniętej kawy.

Jeśli barwicie tylko kawą to warto unikać później pomalowanych elementów z wodą.

2 komentarze:

  1. No wreszcie Kochana :) Już straciłam nadzieję, że uda mi się tą metodą pomalować cokolwiek z papierowej wikliny :) Dziękuję Ci bardzo za kurs - jest super :) Po Nowym Roku próbuję dalej :P No chyba, że nie wytrzymam i zadziałam wcześniej :) Buziaki :***
    Szampańskiej zabawy do rana życzę i samych dobrych dni w Nowym Roku, dużo weny, sił i zdrówka :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak obiecam to spełniam :) koniecznie pochwal się dokonaniami swoimi w tym kierunku :) Dziękuję :D i wzajemnie najlepszego i zabawy do rana :D

      Usuń

Bardzo dziękuję za każde pozostawione miłe słowo i za odwiedziny:) Będzie mi miło jeśli odwiedzisz mnie ponownie:)